Ondernemers kletsen met elkaar

Over Inwoners Centraal

Stichting Inwoners Centraal is opgericht in 2024. De stichting zet zich in voor het welzijn van kwetsbare personen in Nederland. Dit doen we met en speciale focus op ondernemers die persoonlijk aansprakelijk zijn voor hun schulden. Wij streven ernaar dat zij zich gezien, gehoord en erkend voelen door de (lokale) overheid en andere maatschappelijke organisaties.

Hoe doen we dit?

We ondersteunen en ontwikkelen (digitale) hulpprogramma’s, zoals Ondernemer Centraal, die bijdragen aan een betere erkenning en ondersteuning van deze doelgroep. Daarnaast werken we aan het verlagen van drempels voor hulpverlening en stimuleren we innovatieve en verbindende initiatieven. Tot slot delen we best practices om samenwerking tussen publieke en private organisaties te bevorderen.

Wil je bijdragen of meer weten?

Neem contact met ons op

Algemene gegevens

Stichting Inwoners Centraal
Kvk-nummer: 76680592

Post- en bezoekadres:

Arthur van Schendelstraat 650
3511MJ Utrecht
info@ondernemercentraal.nl

Het beloningsbeleid

De raad van toezicht is het ‘beleidsbepalende orgaan’ van de stichting. De leden van de raad van toezicht ontvangen geen vergoeding voor hun werkzaamheden. Zij vervullen hun taken onbezoldigd. Eventuele gemaakte kosten voor de uitvoering van hun functie worden vergoed.

De algemeen directeur van de stichting werkt via een managementovereenkomst voor de stichting. De voorwaarden zijn marktconform en de vergoeding voor verrichte werkzaamheden blijft binnen de grenzen van de (overigens formeel niet van toepassing zijnde) ‘bezoldigingsmaxima topfunctionarissen zonder dienstbetrekking (alle sectoren)’ zoals verwoord in de WNT-normering.

Het bestuur

Tarik Koptagel – Voorzitter met de titel Algemeen directeur
Johan Baars – Secretaris, Penningmeester met de titel Algemeen directeur

Raad van toezicht

De raad van toezicht bestaat uit de volgende leden:
Soler Berk – per 13 december 2024
Martin Suithoff – per 13 december 2024
Lex van Teeffelen – per 13 december 2024

Beleid, financiën en verantwoording

Jaarlijks worden er een jaarplan en een begroting opgesteld die passen in het meerjarenbeleid van Stichting Inwoners Centraal. De activiteiten van de stichting worden bekostigd door bijdragen van de deelnemende partijen, schenkingen en subsidies. Na afloop van het kalenderjaar (1e boekjaar loopt t/m 31.12.2025) wordt met een jaarverslag met accountantsverklaring verantwoording afgelegd over het gevoerde beleid, zowel financieel als met betrekking tot de activiteiten.

Stichting Inwoners Centraal onderschrijft de SBF-Code Goed Bestuur, waarbij de principes en aanbevelingen van hoofdstuk 4 van de code worden toegepast.

 

Neem contact op